Ekskursje w dyskursie
Blog > Komentarze do wpisu
Pół obwodnicy

Obwodnice do 2020

Z okazji historycznego wydarzenia, jakim jest drogowe połączenie Ursynowa z Lizboną, zamiast wrześniowego rankingu od czapy, garść refleksji na temat ekspresowej obwodnicy Warszawy. Ukończenie fragmentu Konotopa-Puławska zmusza wszystkich kierowców do zmiany dotychczasowych odruchów.

A2 na Zachód to pierwsza porządna wylotówka z miasta. Cała reszta to łatanina na łataninie, średniowieczne gościńce upgradowane do dwupasmówek, regularnie zatykające się na kolizyjnych skrzyżowaniach.

A2 jest na razie odporna nawet na szczyty weekendowo-wakacyjne. Zacznie się pewnie zapychać na bramkach poboru opłat - jak już zostaną wprowadzone opłaty. Nie można ich wprowadzić, dopóki droga jest substandardowa i nie ma na niej działających pełną parą Miejsc Obsługi Podróżnych, dlatego mi się wcale nie śpieszy do ich uruchomienia.

Co za tym idzie, zalecam wyjeżdżanie z (i wjeżdżanie do) Warszawy autostradą ilekroć to jest możliwe. Jedziesz do Łodzi? A2. Jedziesz do Katowic? A2 i myk do S8 via DK50.

Jedziesz do Krakowa albo Rzeszowa? Dopiero wtedy Twoja obecność w raszyńskim korku będzie usprawiedliwiona. Ale nie przyznawaj mi się, że jedziesz na Wrocław zgodnie z drogowskazami (rozwiązanie na dziś: A2 i przez Turek lub Konin do S8; w miarę oddawania kolejnych fragmentów S8 pod koniec roku to się zacznie zmieniać, ale zasada unikania Raszyna zostanie w mocy).

Na mapce zaznaczyłem na czarno drogi, które już są. Na ciemnogranatowo drogi, które już są, ale albo wymagają upgrade albo dokończenia. Są takie dwa - to najstarszy odcinek Trasy Toruńskiej, biegnący korytem dawnego potoku Ruda, który się odtworzył podczas niedawnej ulewy. Oraz prawie cała południowa obwodnica, która na razie nie jest skomunikowana z Alejami Jerozolimskimi ani z budowaną wylotówką, mającą ominąć Raszyn.

Na jasnoniebiesko oznaczyłem drogi, które już są w budowie. To znaczy, że już tylko dwa-trzy lata będziemy nimi śmigać - nareszcie omijając Raszyn i Marki. Warto już uświadamiać sobie, co z czym łączą i co omijają, bo jak dotąd otwarciu każdej nowej drogi w Warszawie towarzyszy powszechna dezorientacja. Ludzie nie wiedzą, jak na nią trafić ani dokąd nimi można dojechać.

Zielonym kolorem nadziei oznaczyłem drogi, które są planowane. Na ciemozielono te, co do których wierzę w realność owych planów do roku 2020. Na jasnozielono te, których plany uważam na razie za vaporware (niezależnie od deklaracji przedstawicieli rządu).

Nie wierzę w obiecywane domknięcie obwodnicy od wschodu przed 2020. Proszę bardzo, możecie szydzić z mojego pesymizmu 1 stycznia 2020, jeśli faktycznie da się wtedy zrobić pełne kółko. Ja się przecież tylko ucieszę.

Deklaracja rezygnacji z trasy S7 (czyli wylotówek na Gdańsk i Kraków, oraz trasy N-S przez obrzeża centrum Warszawy) martwi mnie, bo oznacza dalsze trwanie w korkach. Z wylotówką na Gdańsk to tym smutniejsze, że byliśmy już bardzo blisko budowy tej drogi, ale udało się wtedy wszystko storpedować grupie wpływowych polityków, którzy zainwestowali w nieruchomości w korytarzu drogi.

Przy całej mojej niechęci do Platformy przypomnę bowiem, że to jest literalnie pierwsza władza w historii Warszawy, która stara się wyborcom przypodobać budując drogi - a nie torpedując projekty budowy. Do 2007 zmorą były te wszystkie komitety „Nie damy rozjechać Łomianek” albo „Bemowo przeciw degradacji”.

Lech Kaczyński obiecywał, że póki będzie prezydentem, w Warszawie nie będzie mowy o autostradzie. Kazz Marcinkiewicz zamiast ekspresowego ringu proponował jakiś idiotyzm w Górze Kalwarii.

Dlatego ja nie potrzebuję wiary w domknięcie ringu do 2020. Skoro realnie budowa ekspresowej obwodnicy ruszyła dopiero w 2007, to i tak cud Tuska, że już mamy aż połowę. Monachium buduje swój ring od 80 lat i nie mogą dokończyć.

piątek, 27 września 2013, wo

Polecane wpisy

  • Dlaczego nigdy nie zrozumiem pisowców

    Nie umiem sobie wyobrazić mentalności posła PiS, bo nie umiem zrozumieć następującego problemu. Przez cały okres rządów PO pisowcy najpierw powielali brednie o

  • Przez osiem ostatnich lat...

    Postanowiłem wrócić do tradycji notek drogowych, bo się przestraszyłem, że niektórzy na serio wierzą, że w zeszłym tygodniu rozpoczęła się budowa południowej ob

  • Pożegnanie z Łodzią

    No więc: to dziś. Dziś w pełni funkcjonalne jest najważniejsze skrzyżowanie autostrad w Polsce - A1 i A2, czyli węzeł Łódź Północ (de domo Stryków I). Kiedyś mo

TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:
Komentarze
2013/09/27 20:44:21
#korektaobywatelska dwusmówek - winno być dwupasmówek.

Kiedyś się już witałem, ale co tam - dzień dobry!

Wracam do lurkania.
-
2013/09/27 20:48:10
Dwusmówka kojrzy się ze snuciem się, zatem neologizm udany. Dzień dobry
-
2013/09/27 21:45:03
Ale akceptowalną wylotówka na Kraków będzie nowe S8, które już projektują-i-budują. A na Gdańsk A2 + A1, będzie ciągłe jeszcze przed najbliższymi wakacjami. To jest 80 km więcej, ale nie ma opcji, żeby nie było szybsze. Całość S7 to odległa pieśń jeszcze.
-
2013/09/27 21:53:56
Ioraz:

1) czym są te jasnozielone kreski; jedna po łuku na północ od W-wy, a druga od Trasy Siekierkowskiej w stronę węzła S17/S8?

2) A2 na wschód od Warszawy w tym miejscu powinno być raczej bardzojasnozielone, a nie czarne. Trasy NS nie ma w żadnych planach ani wieloletnich planach inwestycyjnych, nie ma co jej w ogóle nanosić IMO.
-
wo
2013/09/27 22:30:21
@agnus
"czym są te jasnozielone kreski; jedna po łuku na północ od W-wy, a druga od Trasy Siekierkowskiej w stronę węzła S17/S8?"

Trasa Mostu Północnego ma kiedyś tam dolatywać do Marek, a DW631 (Żołnierska/Marsa) kiedyś tam ma być udrożniana. Gdy nadejdzie to kiedyś tam, różne odruchy trzeba będzie zmienić.

"A na Gdańsk A2 + A1, będzie ciągłe jeszcze przed najbliższymi wakacjami."

Na wakacje to ja jeżdżę nad morze, a nie w stronę Gdańska, ale S7 by się po prostu przydało jako wylot w różnych kierunkach północnych.

"A2 na wschód od Warszawy w tym miejscu powinno być raczej bardzojasnozielone, a nie czarne."

Tak, mój błąd.
-
2013/09/27 22:38:58
Z S7 na Gdańsk to nie musiałby być aż taki dramat. Ona się blokuje na górce Młocińskiej, na Wóycickiego, na trzech durnych światłach dla pieszych wzdłuż Kolejowej, na krzyżówce z Wiślaną i w Dziekanowie. Gdyby dać priorytet Pułkowej, w Dziekanowie dobudować drugi taki wiadukt, jak jest w Burakowie (był w planach S7), zamknąć przelot Wiślaną i postawić ze trzy kładki dla pieszych, to by pięknie rozładowało sytuację. O niebo tańszym kosztem niż budowa nowego przebiegu trasy.
-
2013/09/27 22:41:07
@"Trasa Mostu Północnego ma kiedyś tam dolatywać do Marek, a DW631 (Żołnierska/Marsa) kiedyś tam ma być udrożniana. Gdy nadejdzie to kiedyś tam, różne odruchy trzeba będzie zmienić."

OK, racja, te kiedyśtamy są takie dalekie, że zapomniałem o nich.

Acz 1) To i trasa Olszynki Grochowskiej zasługuje (IMO i realniejsza, i bardziej potrzebna od N-S), 2) wg planów na na SISKOM-ie TMP ma się kończyć na węźle z TOG, bez dojścia do Marek.
-
2013/09/27 22:41:53
Bemowo przeciw degradacji

Konkretnie to Zielona Chomiczówka przeciw degradacji, a nie Bemowo.

udało się wtedy wszystko storpedować grupie wpływowych polityków, którzy zainwestowali w nieruchomości w korytarzu drogi.

A fatalny w skutkach brak konsultacji społecznych przeprowadzonych chociaż w sposób mierny to taki szczegół, zupełnie nieznaczący.

Bajdełej - strasznie ładny był widok z tego mieszkania na Chomiczówce, szkoda go było pod ekspresówkę.
-
wo
2013/09/27 23:14:56
@goth
"Konkretnie to Zielona Chomiczówka przeciw degradacji, a nie Bemowo"

Łot-ewa. Tak konkretnie to "cwaniaczki, co zainwestowały w nieruchomości w pobliżu rezerwy pod trasę".

"A fatalny w skutkach brak konsultacji społecznych przeprowadzonych chociaż w sposób mierny to taki szczegół, zupełnie nieznaczący. "

Jaki tam brak, to było zadyskutowane do wyrzygu od każdej strony.

"Bajdełej - strasznie ładny był widok z tego mieszkania na Chomiczówce, szkoda go było pod ekspresówkę"

Było nie kupować w rezerwie pod trasę.

@angus
"(IMO i realniejsza, i bardziej potrzebna od N-S)"

Kolega z Pragi, co?

@nikanor
"O niebo tańszym kosztem niż budowa nowego przebiegu trasy."

Ale po prostu potrzebna jest nowa trasa, bo ile można w kółko apgrejdować drogi istniejące od setek lat. To są wszystko półśrodki.
-
2013/09/27 23:20:57
Tak konkretnie to "cwaniaczki, co zainwestowały w nieruchomości w pobliżu rezerwy pod trasę".

Tak konkretnie to jednak nie bardzo. To bardzo wygodne ułożenie sprawy, ale niezgodne z prawdą.

Jaki tam brak, to było zadyskutowane do wyrzygu od każdej strony.

Miało to z konsultacjami społecznymi mniej więcej tyle wspólnego, co wóz drabiniasty i nowe porsche. I niestety dość dobrze wiem co mówię, bo akurat konsultowaniem i partycypacją zajmuję się zawodowo.

Było nie kupować w rezerwie pod trasę.

Ja tam tylko spędzałem wieczory i poranki.
-
2013/09/27 23:21:45
@"Kolega z Pragi, co?""

Zgoła nie, od dwóch lat do chaty skręcam pod węzłem Al Jerozolimskie.

Tu po prostu bardzo dużo już inwestycji idzie. Już jest POW, za chwilę będzie Nowolazurowa i Gierdziejewskiego. Przejazd N-S w moich okolicach nie jest praktycznie żadnym problemem. Na Pradze zaś jedynym przejazdem w tej relacji jest Wał Miedzeszyński. WOW to za mało.

-
wo
2013/09/27 23:24:08
@gothmucha
"Tak konkretnie to jednak nie bardzo. To bardzo wygodne ułożenie sprawy, ale niezgodne z prawdą"

Zgodne. Od bardzo dawna wiadomo, gdzie jest rezerwa pod trasę. Dlatego zresztą kolesie krytykowali to lewarem antykomunistycznym, że te plany były niesłuszne, bo z minionego ustroju.

"I niestety dość dobrze wiem co mówię, bo akurat konsultowaniem i partycypacją zajmuję się zawodowo."

No to wielka szkoda, że Cię tu zabrakło, drogi chłopcze. Ale może jeszcze zdążysz zablokować budowę ringu dookoła Łodzi?

"Ja tam tylko spędzałem wieczory i poranki"

Koniecznie to opisz u siebie na blogu, ale wolałbym w tej dyskusji trzymać się tematu infrastruktury drogowej.
-
2013/09/27 23:36:27
Zgodne. Od bardzo dawna wiadomo, gdzie jest rezerwa pod trasę. Dlatego zresztą kolesie krytykowali to lewarem antykomunistycznym, że te plany były niesłuszne, bo z minionego ustroju.

To, że ktoś coś postanowił w latach 30-tych albo i 50-tych, to jeszcze nie oznacza, że ma to sens w 2020. Niestety, takie plany potrafią się dezaktualizować i trzymanie się ich kurczowo bez oglądania się na obecne uwarunkowania jest głupie. Głupie podwójnie, jeśli się nie ma porządnego studium transportowego (Warszawa nie miała i chyba nadal nie ma), że o bardziej całościowym ujęciu planistycznym ruchu w mieście i aglomeracji nie wspomnę.

No to wielka szkoda, że Cię tu zabrakło, drogi chłopcze. Ale może jeszcze zdążysz zablokować budowę ringu dookoła Łodzi?

Nie zabrakło, tak się składa. A blokować niczego wokół Łodzi nie muszę, bo surprise, udało nam się uniknąć jechania po bandzie jak w Warszawie, z miastem usiłującym administracyjnie rozbić stowarzyszenie mieszkańców. Więcej dialogu, mniej przepychanek i zobacz, że da się coś nawet zbudować - i to jakby szybciej niż w Warszawie.

Koniecznie to opisz u siebie na blogu, ale wolałbym w tej dyskusji trzymać się tematu infrastruktury drogowej.

Wiesz, łyki porannej kawy tam miały bardzo duży wpływ na drogową infrastrukturę, rzekłbym, że znacznie większy, niż wszystkie nasze wpisy i komcie tutaj.
-
wo
2013/09/27 23:58:12
@gothmucha
"To, że ktoś coś postanowił w latach 30-tych albo i 50-tych, to jeszcze nie oznacza, że ma to sens w 2020. "

Z kolei to, że przez wiele lat rezerwowano jakiś pas pod budowę drogi oznacza, że należy ją budować właśnie tam.

"Wiesz, łyki porannej kawy tam miały bardzo duży wpływ na drogową infrastrukturę, rzekłbym, że znacznie większy, niż wszystkie nasze wpisy i komcie tutaj."

No to tym bardziej nie marnuj czasu na komciowanie tutaj.
-
2013/09/28 00:55:40
@ do Wrocławia przez Konin
Ale dlaczego? Przecież ta droga jest straszna, dużo, dużo gorsza niż DK8. Bardziej kręta, przejeżdża przez więcej miejscowości (sam Kalisz to dla mnie koszmar). Jechałem w ten sposób dwa razy i nigdy więcej. Objazd Raszyna A2 - DK50 brzmi za to bardzo sensownie.
-
2013/09/28 01:02:09
@wo

"Z kolei to, że przez wiele lat rezerwowano jakiś pas pod budowę drogi oznacza, że należy ją budować właśnie tam. "

No... nie. To, że przez wiele lat Wyszyńskiego (dawniej Szeroka) w Bydgoszczy była korytarzem pod drogę szybkiego ruchu nie znaczy, że koniecznie należy tamtędy puścić ekspresówkę w wykopo-estakadzie.

Jak również to, że za III Rzeszy machnięto se kreskę po górze św. Anny nie oznaczało, że koniecznie absolutnie trzeba tamtędy pociągnąć A4 w najntisach.

I tak dalej.
Rezerwa terenu dobra rzecz, ale nie róbmy z niej dogmatu.
-
2013/09/28 01:05:17
@"Ale dlaczego? Przecież ta droga jest straszna, dużo, dużo gorsza niż DK8. Bardziej kręta, przejeżdża przez więcej miejscowości (sam Kalisz to dla mnie koszmar)."

WO ma rację. To jest 50 km podróży drogą krajową mniej. Może i jest bardziej kręta (nie wiem), ale na pewno ma wielokrotnie mniejszy ruch przy tym samym standardzie (to wiem).

Inna sprawa, że za miesiąc to ulegnie istotnej zmianie (nowe S8), za trzy bardzo istotnej (więcej A1, jeszcze więcej S8), a za pół roku totalnej zmianie (całość przejazdu Warszawa-Wrocław drogami klasy S lub A, *ALLELUJA*).
-
2013/09/28 01:34:51
@ za trzy bardzo istotnej (więcej A1, jeszcze więcej S8)
O ile dobrze pamiętam, to S8 za miesiąc ma być do Wieruszowa. Dokąd ma być S8 za trzy miesiące?
-
2013/09/28 01:48:14
@"O ile dobrze pamiętam, to S8 za miesiąc ma być do Wieruszowa. Dokąd ma być S8 za trzy miesiące?"

Łask-Tuszyn.
-
2013/09/28 01:54:35
@ Łask-Tuszyn.
Dzięki!
-
2013/09/28 02:13:57
@wo, "Ale po prostu potrzebna jest nowa trasa, bo ile można w kółko apgrejdować drogi istniejące od setek lat. To są wszystko półśrodki."

Nie ma tak, że to z góry bezsensowne jest. S8 idzie śladem DK8. Ba, gierkówka powstała do Piotrkowa też po śladzie czegoś już istniejącego.
-
wo
2013/09/28 09:15:16
@tarhim
"Rezerwa terenu dobra rzecz, ale nie róbmy z niej dogmatu"

Efektywnie potem całe społeczeństwo dotuje cwaniaczków, którzy poinwestowali w rezerwie w wyjątkowo tanie nieruchomości - wyjątkowo tanie, bo w rezerwie - a droga musi iść tunelem, bo przecież nie może w rezerwie, bo panie, tu ludzie mieszkają.

@wojtek
"i (sam Kalisz to dla mnie koszmar)"

Dlatego polecam raczej przez Turek.

@agnus
"S8 idzie śladem DK8"

I to jest pouczający przykład, bo właśnie dlatego do Łodzi lepiej adwójką. Że S8 idzie śladem DK8 (a ta starego traktu na Piotrków), to się czuje przy każdym ograniczeniu prędkości do stówy.
-
2013/09/28 09:28:05
Z kolei to, że przez wiele lat rezerwowano jakiś pas pod budowę drogi oznacza, że należy ją budować właśnie tam.

Nieważne, czy jej potrzebujemy, czy nie, nieważne, czy jest uzasadniona w takim przebiegu, czy nie - budujemy, bo tak ktoś za Gierka czy nawet wcześniej narysował kreskę na mapie. Brawo, jestem pod wrażeniem.

No to tym bardziej nie marnuj czasu na komciowanie tutaj.

Ależ nie marnuję, bawi mnie raczej, jak bardzo nie nauczyłeś się niczego na przykładzie Chomiczówki. Na szczęście w przeciwieństwie do Ciebie uczą się inni, przymuszeni dodatkowo cywilizacjośmierciowym wymogiem wariantowania. I nagle okazuje się, że można wylotówkę przesunąć i przeprowadzić ją przez tereny poprzemysłowe, a nie ludziom pod oknami - bo tak jest szybciej i w efekcie taniej, jak zrobiono u mnie w mieście i do czego przyłożyłem rękę. Co piszę obserwując budowę, podczas gdy Tobie pozostaje rysować kreski na mapie i wyczekiwać tęsknie na wylotówkę w stronę Łomianek.
-
wo
2013/09/28 10:18:43
@gothmucha
"Nieważne, czy jej potrzebujemy, czy nie, nieważne, czy jest uzasadniona w takim przebiegu, czy nie - budujemy, bo tak ktoś za Gierka czy nawet wcześniej narysował kreskę na mapie"

Te uzasadnienia aż tak bardzo się nie zmieniają przecież. Potrzebny jest wylot z Warszawy na północ. Od czasów Gierka nie wyrosła jakaś nowa granica państowa na linii Narwi. Dalej trzeba Warszawę drogowo łączyć z Płońskiem, Mławą, Olsztynem, Elblągiem i tym wszystkim pomiędzy. Co tu się aż tak bardzo zmieniło, że nagle Warszawa przestaje potrzebować wylotu na północ?

"I nagle okazuje się, że można wylotówkę przesunąć "

Zawsze mozna, o ile dostatecznie dużo wpływowych cwaniaczków z rządowymi koneksjami poinwestuje w tanie nieruchomości w rezerwie na drogę. Tu się nic nowego nie 'okazuje", tak paraliżowane są inwestycje drogowe od dekad. Opisywałem to wielokrotnie na blogu jako konkretne "case studies", na przykład przy okazji otwarcia autostradowej obwodnicy Wrocławia.
-
2013/09/28 10:59:46
"przymuszeni dodatkowo cywilizacjośmierciowym wymogiem wariantowania"

Wymóg wariantowania jest przede wszystkim świetnym źródłem lolkontentu z powodu wariantu czwartego i piątego wymyślonych tylko po to, żeby się nazywało, że są warianty ("panie, las niszczą, domy chcą wyburzać, kopalnię trzeba będzie zamknąć"). Ostatnio było to widać na przykładzie S1, gdzie był taki butthurt "jak można zaszkodzić kopalni" (Brzeszcze) przy wariantach alternatywnych, że w końcu udało się przeforsować wariant, który od lat był jedynym realnym.
-
2013/09/28 11:21:49
@wo

Dokładnie. Ta końcówka 2019 dla WOW, to data końca kolejnej kadencji parlamentu raczej, niż położenia ostatnich warstw SMA. POW od zawrotki na Puławskiej do węzła Lubelska ma przynajmniej będące w mocy DŚU. Na wschodnim odcinku szykuje się seria batalii z "Szyszko" i "Polaczek" podobnymi. Jeśli cała mapka "zaczerni" się do 2023-25 to i tak będzie to spory sukces.
-
2013/09/28 12:47:08
@gothmucha
Nie zabrakło, tak się składa. A blokować niczego wokół Łodzi nie muszę, bo surprise, udało nam się uniknąć jechania po bandzie jak w Warszawie, z miastem usiłującym administracyjnie rozbić stowarzyszenie mieszkańców. Więcej dialogu, mniej przepychanek i zobacz, że da się coś nawet zbudować - i to jakby szybciej niż w Warszawie.

Ale nie masz na myśli A1 Stryków-Piotrków czy obwodnicy Nowosolnej?
-
2013/09/28 12:51:19
I nagle okazuje się, że można wylotówkę przesunąć i przeprowadzić ją przez tereny poprzemysłowe, a nie ludziom pod oknami - bo tak jest szybciej i w efekcie taniej, jak zrobiono u mnie w mieście i do czego przyłożyłem rękę.

Którą?
-
2013/09/28 12:57:07
Ta, bo normalnie wkoło Chomiczówki to terenów poprzemysłowych jest od metra i trochę. Weź się moze nie kompromituj i spojrzyj na mape zanim coś napiszesz. Alternatywą dla Chomiczówki jest podrzucenie tej trasy innym i nic poza tym.
-
2013/09/28 13:02:08
^^ to bylo do @gothucha oczywiscie.
-
wo
2013/09/28 13:54:57
@embercadero
"Alternatywą dla Chomiczówki jest podrzucenie tej trasy innym"

A inni też mają te swoje komitety "Nie damy rozjechać". Tym komitetom trzeba po prostu wreszcie zrobić mukę i tyle.
-
2013/09/28 15:10:13
Ale nie masz na myśli A1 Stryków-Piotrków czy obwodnicy Nowosolnej?

Mam na myśli Trasę Górną, która została odsunięta od bloków przy Matce Polce i przechodzi terenami przemysłowymi (miała lecieć ich obrzeżem, ul. Ustronną).

Ta, bo normalnie wkoło Chomiczówki to terenów poprzemysłowych jest od metra i trochę. Weź się moze nie kompromituj i spojrzyj na mape zanim coś napiszesz

Akurat nie mówiłem o Chomiczówce, czytaj ze zrozumieniem, zanim pociśniesz nastęnego komcia. A jeśli chodzi o samą Chomiczówkę, to mogę tu zaraz zrobić powrót do 2005 i bawic się w opisywanie wariantów, tylko po co? Trasy nie ma i nie będzie, bo ktoś wolał brnąć w konflikt, zamiast rozmawiać z ludźmi. No to macie, coście chcieli.

A inni też mają te swoje komitety "Nie damy rozjechać". Tym komitetom trzeba po prostu wreszcie zrobić mukę i tyle.

A tak tak, nawet są takie zapędy i #mamotynotkę.

Swoją drogą to naprawdę zabawne widzieć lewicowego publicystę stającego w jednym szeregu z pisowskimi władzami Warszawy, które usiłowały metodami administracyjnymi ukręcić głowę Zielonej Chomiczówce. I tak, i Ty i oni niczego się nie nauczyliście z lekcji, którą dostaliście wtedy.
-
2013/09/28 15:37:35
@gothmucha

Ty, ale wiesz ze trasie ukręcili łeb Giertych i Poncyliusz a nie żadni "ludzie"? Może oni są z PO? Albo z SLD?
-
wo
2013/09/28 15:39:02
@gothmucha
"Trasy nie ma i nie będzie, bo ktoś wolał brnąć w konflikt, zamiast rozmawiać z ludźmi"

Trasy nie ma i nie będzie, bo ustosunkowane cwaniaczki zainwestowały w tanie nieruchomości w pasie rezerwy pod drogę.

"Swoją drogą to naprawdę zabawne widzieć lewicowego publicystę stającego w jednym szeregu z pisowskimi władzami Warszawy"

To były właśnie ustosunkowane cwaniaczki z PiS i LPR (byli wtedy w koalicji).

"#mamotynotkę"

Głupią jak zwykle, bo zakłamującą istotę problemu, którym są fikcyjne stowarzyszenia, zakładane tylko po to, żeby prezes zainkasował parę baniek za wycofanie sprzeciwu. To tak jak słynna fundacja Jakuba Ś, kumpla znanego blogera, pana Piotrka "V." W.

PS. Zauważ, że dla Twojej wygody zaznaczam, że odpisuję Tobie - gdy odpisuję Tobie. Rewanżuj się.
-
wo
2013/09/28 15:40:03
@embercadero
"Ty, ale wiesz ze trasie ukręcili łeb Giertych i Poncyliusz a nie żadni "ludzie"? "

Nie robi wrażenia kogoś, kto coś wie - wystarcza mu kilka sloganów na krzyż. Zaraz pewnie będą "tiry na tory"?
-
2013/09/28 15:57:20
@gothmucha
"Swoją drogą to naprawdę zabawne widzieć lewicowego publicystę stającego w jednym szeregu z pisowskimi władzami Warszawy, które usiłowały metodami administracyjnymi ukręcić głowę Zielonej Chomiczówce."

Jeszcze zabawniejsze widzieć lewicowaca, który w rzeczywistości stoi na stanowisku, iż korzyści powinny być prywatne a koszty publiczne. Przecież to nabywcy nieruchomości nadużyli coś w rodzaju umowy. Władze wyznaczając teren pod rezerwę z kilkudziesięcioletnim a nie kilkudziesięciomiesięcznym wyprzedzeniem mówią obywatelom "nie kupujcie tu niczego". Ktoś, kto kupił mimo wszystko, powinien ponieść tego ryzyko, tym bardziej, że kupił to taniej. Dlatego płacze nad tym, iż ktoś chciałby pominąć zdanie tych biednych żuczków w konsultacjach społecznych, są trochę jednak żałosne i na pewno mało lewicowe.
-
2013/09/28 17:23:45
@wo

"Efektywnie potem całe społeczeństwo dotuje cwaniaczków, którzy poinwestowali w rezerwie w wyjątkowo tanie nieruchomości"

Chyba że nie. Ja rozumiem, że na wylotówkach z Warszawy może być taka sytuacja, ale to nie jest powód do uniwersalnego uznania wszystkich planowanych przez ostatnie 90 lat tras za godne i sprawiedliwe. Uwarunkowania przestrzenne wolno bo wolno, ale jednak się zmieniają i potem okazuje się że takie potworki jak Śródmiejska Trasa Południowa we Wrocławiu nie mają już racji bytu, no ale są w świętych wytycznych i miasta wydają ciężkie miliony na tworzenie koncepcji ścieków komunikacyjnych.

No i jakie cwaniaczki miały interes w zdjęciu A4 z góry św. Anny? Pewnie potężne lobby okolicznych rolników, czyhające na jakże wysokie w najntisach odszkodowania?

@majowy.wirus

"Władze wyznaczając teren pod rezerwę z kilkudziesięcioletnim a nie kilkudziesięciomiesięcznym wyprzedzeniem mówią obywatelom "nie kupujcie tu niczego"."

Te same władze w tej sytuacji mogłyby, like, nie sprzedawać tam gruntów i nie wydawać zezwoleń na budowę czegokolwiek trwalszego niż garaż blaszany. A daleko nie zawsze tak się dzieje.
-
wo
2013/09/28 17:56:55
@tarhim
"Chyba że nie. Ja rozumiem, że na wylotówkach z Warszawy może być taka sytuacja, ale to nie jest powód do uniwersalnego uznania wszystkich planowanych przez ostatnie 90 lat tras za godne i sprawiedliwe. "

Toteż nie rób tak na swoim blogu! Ja się na swoim konsekwetnie trzymam kwestii S7.

"Te same władze w tej sytuacji mogłyby, like, nie sprzedawać tam gruntów i nie wydawać zezwoleń na budowę czegokolwiek trwalszego niż garaż blaszany."

Jak masz takie wejscia, jak układ, który zablokował S7, to nie takie rzeczy jak pozwolenie na budowę umiesz załatwić.
-
2013/09/28 18:34:56
Mam na myśli Trasę Górną, która została odsunięta od bloków przy Matce Polce i przechodzi terenami przemysłowymi (miała lecieć ich obrzeżem, ul. Ustronną).

Mówisz o tej Ustronnej, była właśnie zarezerwowana pod TG od lat bodajże siedemdziesiątych? A mieszkańcy się tam osiedlali w myśl "przez tyle lat jej nie wybudowali, to już jej nie wybudują"?

A te tereny przemysłowe były za darmo, jak rozumiem?
-
2013/09/28 18:45:23
@embercadero
Ty, ale wiesz ze trasie ukręcili łeb Giertych i Poncyliusz a nie żadni "ludzie"? Może oni są z PO? Albo z SLD?

Sugerujesz, że Zieloną Chomiczówkę założyli Giertych z Poncyliuszem?

@wo
Nie robi wrażenia kogoś, kto coś wie - wystarcza mu kilka sloganów na krzyż. Zaraz pewnie będą "tiry na tory"?

Na razie to Wy robicie wrażenie kolesi czerpiących swoją wiedzę z gazetowego forum z roku 2005. Ale spoko, chętnie poczytam więcej o akcjach, w których brałem udział i o tym, kto mnie sponosorował/pociągał moje sznurki.
Oraz: akurat dla Tirów na tory nic nie robiłem, schade.

Trasy nie ma i nie będzie, bo ustosunkowane cwaniaczki zainwestowały w tanie nieruchomości w pasie rezerwy pod drogę.

Jeśli ktoś chce wszędzie widzieć ustosunkowanych cwaniaczków, to jego sprawa. Ja tam pamiętam sporo wkurwionych zwykłych ludzi, których buta ówczesnych władz pchnęła na zupełnie nową orbitę. To właśnie stąd wzięli się ludzie tacy jak ja czy pewna doskonale Ci znana publicystka.

To były właśnie ustosunkowane cwaniaczki z PiS i LPR (byli wtedy w koalicji).

Czekaj czekaj. Sugerujesz, że pisowskie władze Warszawy usiłowały zdelegalizować stowarzyszenie mające interes zbieżny z domniemanymi cwaniaczkami z PiS i LPR? Po co niby?

Głupią jak zwykle, bo zakłamującą istotę problemu, którym są fikcyjne stowarzyszenia, zakładane tylko po to, żeby prezes zainkasował parę baniek za wycofanie sprzeciwu.

Zielona Chomiczówka była jednym z takich stowarzyszeń? Dobrze się zastanów zanim udzielisz odpowiedzi.
Oraz: z jakiegoś powodu te głupie jak zwykle notki wiszą u Ciebie w blogrolce ;-)

To tak jak słynna fundacja Jakuba Ś, kumpla znanego blogera, pana Piotrka "V." W.

Śpiewak is the new Godwin.

@majowy.wirus

Jeszcze zabawniejsze widzieć lewicowaca, który w rzeczywistości stoi na stanowisku, iż korzyści powinny być prywatne a koszty publiczne. Przecież to nabywcy nieruchomości nadużyli coś w rodzaju umowy. Władze wyznaczając teren pod rezerwę z kilkudziesięcioletnim a nie kilkudziesięciomiesięcznym wyprzedzeniem mówią obywatelom "nie kupujcie tu niczego".

Wystarczyło nie sprzedawać wcześniej nikomu tych gruntów, skoro daje się sygnał "nie kupujcie tu niczego".

Dlatego płacze nad tym, iż ktoś chciałby pominąć zdanie tych biednych żuczków w konsultacjach społecznych, są trochę jednak żałosne i na pewno mało lewicowe.

Za to bardzo lewicowe jest rozwiązywanie protestów za pomocą buldożera i dokonanych decyzji administracyjnych. No cóż, jakoś się nie dziwię, że nadal macie wokół Warszawy głównie kreski na mapie zamiast toczących się budów czy już istniejących tras. A było rozmawiać.
-
2013/09/28 18:50:25
@jesus

Mówisz o tej Ustronnej, była właśnie zarezerwowana pod TG od lat bodajże siedemdziesiątych? A mieszkańcy się tam osiedlali w myśl "przez tyle lat jej nie wybudowali, to już jej nie wybudują"?

O tej samej. Taniej było przesunąć trasę i się nie handryczyć z ludźmi - dzięki temu pojedziesz tą trasą w 2014 a nie w 2020, a po drodze nie przepadło dofinansowanie unijne (w perspektywie 2014-20 już by się go na samą trasę tego typu w takiej wysokości nie otrzymało). No ale można było to zrobić po warszawsku i dalej się przeciskać pod Białym Kościołem pisząc tęskne notki o kreskach na mapie.
-
wo
2013/09/28 18:55:03
@goth
"Sugerujesz, że Zieloną Chomiczówkę założyli Giertych z Poncyliuszem?"

Sugeruję, że w tej grze głównymi rozgrywającymi byli Giertych, Poncyliusz i pisowski samorząd Łomianek.

"Jeśli ktoś chce wszędzie widzieć ustosunkowanych cwaniaczków, to jego sprawa."

Nie wszędzie, ale owszem, gdy patrzę na kolesi z takimi powiązaniami, jakie mają Giertych czy Poncyliusz.

"Czekaj czekaj. Sugerujesz, że pisowskie władze Warszawy usiłowały zdelegalizować stowarzyszenie mające interes zbieżny z domniemanymi cwaniaczkami z PiS i LPR? Po co niby?"

Sugeruję, że to stowarzyszenie nie odegrało istotnej roli w tej historii. Kluczową odegrali Giertych, Poncyliusz i pisowski samorząd Łomianek.

"Oraz: z jakiegoś powodu te głupie jak zwykle notki wiszą u Ciebie w blogrolce ;-)"

Serio zapomniałem z jakiego. Jak mi nie przypomnisz, to ja sobie też nie przypomnę.
-
2013/09/28 19:02:30
@goth
O tej samej. Taniej było przesunąć trasę i się nie handryczyć z ludźmi - dzięki temu pojedziesz tą trasą w 2014 a nie w 2020, a po drodze nie przepadło dofinansowanie unijne (w perspektywie 2014-20 już by się go na samą trasę tego typu w takiej wysokości nie otrzymało). No ale można było to zrobić po warszawsku i dalej się przeciskać pod Białym Kościołem pisząc tęskne notki o kreskach na mapie.

Sprawniej zapewne tak. Taniej, w moim słowniku, oznacza że na coś wydano mniej pieniędzy (przy czym dofinansowania traktuję jako obniżenia kosztu, bo to dofinansowanie nie bierze się z drukarkni). A jeśli trzeba wykupić dodatkowe grunty, to takie zjawisko nie łapie się, w moim rozumieniu, na słowo taniej. Do tego powstał niebezpieczny precedens na okoliczność budowy dojazdu do S14 (choć być może ten problem nigdy się nie zmaterializuje).
-
2013/09/28 19:09:58
Eh, Rolicki pisze w brukowcu:

"Nie wiem, dlaczego w znoju budujemy przestarzałe autostrady. Normą w Europie są już autostrady trzypasmowe, a w miejscach wielkiego ruchu nawet czteropasmowe. Daje im to dobrą przejezdność i zabezpiecza przed korkami pisze Janusz Rolicki"

Panie Rolicki, co tam cztery! Ja mówię osiem! Mówiąc szczerze szanowałem go.
-
2013/09/28 20:49:47
Normą w Europie są już autostrady trzypasmowe

Niewątpliwie trzy pasy są prostu bezpieczniejsze, bo ciężarówki mogą się wyprzedzać bez blokowania ruchu osobówek czy generowania sytuacji niebezpiecznych między pojazdami poruszającymi się z prędkością przynajmniej ~13m/s względem siebie. Ale dobrze, że mamy chociaż takie, bo tego trzeciego pasa nikt w promocji dorzucić nie chciał.
-
wo
2013/09/28 20:52:39
@woltamperometria
"Panie Rolicki, co tam cztery! Ja mówię osiem! Mówiąc szczerze szanowałem go"

Poza naturalnym szacunkiem należnym każdej ludzkiej istocie, nie mam w sobie szacunku dla publicystów-komentatorów, których cała rola w mediach ogranicza się do Wyrażania Opinii. Mam im zawsze ochotę powiedzieć, okej koleś, to fajnie, że masz jakąś opinię, poklep się z tej okazji po plecach i wewogle, ale mieć opinię to żadna sztuka, błyśnij może czymś ciekawym, albo cuś.
-
2013/09/28 20:59:16
@wo "nie mam w sobie szacunku dla publicystów-komentatorów, których cała rola w mediach ogranicza się do Wyrażania Opinii."

To make matters worse - on te opinie już od bodaj dekady wygłasza w Fakcie. Są jakieś granice.
-
2013/09/28 21:06:46
Wierzyłbym raczej w jasnozielony odcinek POW przez Ursynów do Wawra, kosztem S7 oczywiście. Ursynów, Wilanów i Wawer to okolice o największym poparciu dla PO, dla mieszkańców dojazdówka do pracy (czy to Służewiec, czy Bielany czy Bemowo) jest o wiele ważniejsza niż możliwość komfortowego wyjechania na północ w weekend.

Tak, wiem, transport kołowy i fast-moving consumer goods. Ale akurat ciężarówki nie mają problemu z przejechaniem w tygodniu przez Łomianki (a potem już droga ma całkiem znośny standard, nawet kiedy robi się jednopasmowa w Płońsku), korek się robi tylko w weekendy.
-
2013/09/28 21:28:30
""i (sam Kalisz to dla mnie koszmar)"
Dlatego polecam raczej przez Turek."

Ale że jak? :O I przez Turek i przez Konin na Wrocław trzeba jechać przez Kalisz. Pytam bo na Wrocław jeżdżę regularnie DK8.
-
2013/09/28 22:30:33
@cowboytomash

"Ursynów, Wilanów i Wawer to okolice o największym poparciu dla PO"

Brzmi to dość śmiesznie biorąc pod uwagę że Ursynów jest jedną z dwóch czy trzech (nie pamiętam) dzielnic gdzie PO jest w opozycji a Wawer był jedną z dwóch czy trzech takich dzielnic w poprzedniej kadencji. Poza tym to w ogóle nie ma znaczenia, 20-letnie doświadczenie pokazuje że ważne jest wyłącznie to czy aby któryś polityk nie ma za blisko działki.

A apropos zabudowywania rezerw komunikacyjnych w latach 90-tych: w tamtym czasie warszawski samorząd był tak skorumpowany że sprzedali by pałac kultury pod bloki gdyby tylko był ktoś zainteresowany i wziątka byłaby odpowiednio duża.
-
2013/09/28 22:34:20
Warszawa-Wrocław
Można jeszcze pojechać A2 do Poddębic, a potem Warta-Błaszki-Ostrzeszów-Syców. Droga jest lepsza, niż to wygląda na mapie, ruch niewielki, korkuje się trochę tylko w Ostrzeszowie. Polecam, aczkolwiek lada chwila przestanie mieć sens, wobec wydłużania S8.
-
wo
2013/09/29 00:00:08
@zenobiusz
"Ale że jak? :O I przez Turek i przez Konin na Wrocław trzeba jechać przez Kalisz. Pytam bo na Wrocław jeżdżę regularnie DK8."

Bo Kalisz się dzieli na Kalisz właściwy, z DK25 i jakieś takie Kalisze poboczne, że się omija główne korki od południa i jedzie drogami trzycyfrowymi, przez miejscowości, które mnie prowokują do nucenia piosenki Starszych Panów "jak dobrze jest wiosną podumać nad Prosną". Do Sycowa. Oczywiśćie, za chwilę to będzie nieaktualne, ale kiedyś to było niezbędną niezbędnością, gdy trwał apgrejd gierkówki.
-
wo
2013/09/29 00:01:30
@cowboy
"Wierzyłbym raczej w jasnozielony odcinek POW przez Ursynów do Wawra, kosztem S7 oczywiście."

Przecież na mojej mapce jest ciemnozielony? To jest raczej na pewno (do 2020).
-
2013/09/29 01:41:54
@ Oczywiśćie, za chwilę to będzie nieaktualne, ale kiedyś to było niezbędną niezbędnością, gdy trwał apgrejd gierkówki.
Ojej, pamiętam. Ponieważ mieszkam na południu Warszawy i przebijanie się do A2 wtedy nie wchodziło w grę, jeździłem trochę inną trasą. Dzięki czemu zwiedziłem takie metropolie jak Nowe Miasto nad Pilicą czy Opoczno. Brr...

-
2013/09/29 19:44:22
Nie jestem jakimś faszystą językowym, ale czemu wszyscy mówią o "ringu"? "Pierścień" by chyba pasował?
-
wo
2013/09/29 20:20:55
@grenade
Wytworzył się uzus językowy głównie przez to, że dzisiejsi kierowcy mają za sobą dobre 20 lat jechania najpierw bardzo złą drogą przez Polskę, potem zdewastowaną autostradą A12 w wiecznym remoncie, marząc o tym, aby wreszcie, wreszcie, wreszcie dotrzeć do drogi opisywanej na drogowskazach jako "Berliner Ring". Francuzi, jak wiadomo, mówią "perypherique", Anglicy "orbital" a Włosi "tangenziale". Ale najważniejszym hubem dla nas od lat był ring, przez który jeździło się z Wrocławia do Szczecina.
-
2013/09/29 21:30:24
@Warszawa-Wrocław
Właśnie wróciłem z tej trasy, korzystając z wariantu przez Wartę. Ale moja nawigacja wybrała mi jeszcze inną odmianę tej drogi, z pominięciem Ostrzeszowa, za to przez Mikstat i drogę 25. Swego rodzaju podróż sentymentalna, bo przejeżdżałem przez miejscowość urodzin mojej mamy, gdzie nadal mieszka moja daleka rodzina.
To ciekawe, jak technologia sprawia, że się ludzie zapuszczają skrótami przez małe lokalne dróżki - widziałem po drodze naprawdę sporo ruchu tranzytowego na drogach gdzie nie było miejsca na wymalowanie dwóch pasów ruchu.

Przy okazji - wygląda na to, że odcinek A1 między Strykowem a Tuszynem to będzie kolejna droga widmo, a budowa S8 idzie nieźle. Jak skończą S8 w terminie a A1 nie będzie, to najlepsza droga z Warszawy do Wrocławia będzie przez S8, DK1/A1 Piotrków-Tuszyn i znów S8. Tylko że ani w jedną ani w drugą stronę nie ma zjazdów w Piotrkowie.

-
2013/09/29 21:50:43
@Pół ringu.
Wygląda na to, że pierwszym miastem, które uzyska autostradową obwodnicę będzie moje miasto rodzinne. Fakt, że ten ring będzie mocno naciągnięty, i raczej przypadkowy, ale będę mógł przejechać ciągłą trasę drogą ekspresową i autostradą dokoła mojego miasta. Może to jest pierwszy etap planu przeniesienia stolicy?
-
wo
2013/09/29 21:58:56
@pohjois
" Jak skończą S8 w terminie a A1 nie będzie"

Na pewno tak będzie, dlatego przez rok będę do Wrocławia jechał przez Sieradz, robiąc sobie malownicze A2/S8 przez dziwne drogi w dziwnych miejscowościach.
-
2013/09/30 08:11:48
@wo

...Wytworzył się uzus językowy ...

Dla mieszkańców Szczecina, bardzo często odwiedzających Berlin, ring jednoznacznie kojarzy się z tym miastem i gdyby przyjęła się nazwa Warszawski Ring, nie brzmiałoby to chyba w naszych uszach najlepiej. Z kolei nazwy, mam nadzieję robocze, typu POW czy WOW nie wiele mówią nie warszawiakom (wjedź na POW a potem WOW brzmi jak jakiś młodzieżowy slang).
Ciekawe jaka potoczna nazwa się przyjmie.
-
2013/09/30 08:29:52
Oftop. partnerstwo publiczno-cyberkorpiaste. Nawet głosowanie przez fejsa.
-
2013/09/30 08:49:56
Dla mieszkańców Szczecina, bardzo często odwiedzających Berlin, ring jednoznacznie kojarzy się z tym miastem

A jeszcze innym z pewną drogą o statusie publicznym w górach Eifel... Każdemu jego porno.
-
2013/09/30 09:27:47
@mw61 "Dla mieszkańców Szczecina, bardzo często odwiedzających Berlin, ring jednoznacznie kojarzy się z tym miastem"

A dla Krakusów i Ślązaków z kolei raczej z Wiedniem i co nam pan zrobi.
-
2013/09/30 09:35:37
Nie rozumiem jak można jeździć do Wrocławia S8. Kalisz to koszmar? Kalisz to 15 minut MAX. Całość trasy to 4,5 godziny. Vs 6-7 godzin s8 (w zależności od natężenia tirów i cip drogowych). A szosa turecka tak prosta i tak pusta, ze aż żal sie nie rozpędzić (ja raz sie rozpędziłem i "chłopcy juz sie cieszą" wiec nie polecam.

Choć w sumie... Nie, nie, jeździcie s8!
-
wo
2013/09/30 09:37:08
@g00rek
"Nie rozumiem jak można jeździć do Wrocławia S8."

Bądźmy precyzyjni - tak czy siak, to zawsze jest S8, tylko pytanie, czy na nią wjeżdżać w Mszczonowie czy w Sycowie (choć przypominam, że to ostatnie miesiące tak sformułowanego pytania).
-
2013/09/30 11:27:36
@mw 61
"Ciekawe jaka potoczna nazwa się przyjmie."
potoczna pewnie będzie dalej obwodnica, bardziej obawiałbym się tej oficjalnej (proponowano "Aleja POW"). Ewentualnie z deszczu pod rynnę, bo niedługo podadzą datę kanonizacji JP2.
-
2013/09/30 11:44:10
@mikemob "Ewentualnie z deszczu pod rynnę, bo niedługo podadzą datę kanonizacji JP2."

My modest proposal: Aleja Szóstej Rocznicy Wniosku o Kanonizację Ojca Świętego Jana Pawła Drugiego Santo Subito.
-
wo
2013/09/30 12:12:10
Pierwszy fragment już ma oficjalną nazwę Aleja Obrońców Grodna (AOG, Autostradowa Obwodnica Gie). Drugi będzie może Aleją Obrońców Wilna, a WOW będzie Aleją Obrońców Lwowa?

warszawa.gazeta.pl/warszawa/56,34862,10871242,Aleja_Obroncow_Grodna,,10.html
-
2013/09/30 12:26:34
@sheik "A dla Krakusów i Ślązaków z kolei raczej z Wiedniem i co nam pan zrobi."

Miałem napisać, że przecież Ring to takie aleje w samiuśkim centrum przecież.
-
2013/09/30 12:58:54
Dla mnie jako zwykłego kierowcy nie śledzącego codziennie postępów w budowie naszych dróg i związanego z tym nazewnictwa, miłe orientacyjnie byłoby określanie węzłów na obwodnicy od miast do których prowadzą, tak jak to zrobiono w Paryżu fr.wikipedia.org/wiki/Porte_de_Bercy
Przyznam, że jako mieszkańcowi Katowic nazwa węzeł Konotopa mówi mi cokolwiek dopiero o chwili namysłu.
-
wo
2013/09/30 13:45:30
Konotopa nie jest odpowiednikiem francuskich "portes", to już prędzej węzły typu Warszawa-zachód. Konotopa nie ma chyba odpowiednika na Perypherique, odpowiada raczej berlińskim Dreieckom (Potsdam, Nuthetal itd.).
-
2013/09/30 14:43:45
@sheik.yerbouti

... i co nam pan zrobi...

Nic nie zrobi, ale fajnie by było gdyby przyjęła się jakaś nazwa tożsama tylko z Warszawą. Coś jak Starówka, bo z tego co wiem, to ta nazwa powinna być przypisana tylko warszawskiemu Staremu Miastu. Przynajmniej tak dość impulsywnie wytłumaczył mi kiedyś jeden Warszawiak.
Starówka jest tylko jedna. Howgh !!!
-
2013/09/30 14:49:32
@psie.pole
Temat był nazewnictwa węzłów był przedyskutowany dość dokładnie co do węzłów jako takich, więc nie będę testował cierpliwości gospodarza. Dodam tylko, że takie nazwy będą miały sens jak domkniemy ring, na razie to mamy drogę Białystok-reszta zachodniej Polski, a Konotopa to wylot na Łódź/Poznań/Wrocław i Szczecin a nawet Gdańsk.
-
2013/09/30 15:02:58
@wo

"Pierwszy fragment już ma oficjalną nazwę Aleja Obrońców Grodna (AOG, Autostradowa Obwodnica Gie). Drugi będzie może Aleją Obrońców Wilna, a WOW będzie Aleją Obrońców Lwowa? "

Powinni pójść za ciosem i dać też obrońców Monte Cassino, a co.
-
wo
2013/09/30 15:22:38
@mike.mob
"Temat był nazewnictwa węzłów był przedyskutowany dość dokładnie co do węzłów jako takich, więc nie będę testował cierpliwości gospodarza."

Temat zawsze on-topic przecież!

" a Konotopa to wylot na Łódź/Poznań/Wrocław i Szczecin a nawet Gdańsk"

No właśnie to _nie_ jest wylot, to dreieck autostrady i dwóch ekspresówek. Ważna różnica, bo kiedyś po jakichś forach latała relacja sfrustrowanego człowieka, który dojechał do wsi Konotopa, bo przeczytał, że tam się zaczyna autostrada i szlag go trafił, że nie da się tam na nią wjechać.
-
2013/09/30 16:10:53
@wo

...i dać też obrońców Monte Cassino ...

A może Curie- Skłodowska też była kobietą? Eee. To chyba zły przykład.

Właściwie to na wzór Alei Trzech Wieszczy można by te wszystkie składowe połączyć i nazwać Aleją Obrońców. Tak ogólnie. W skrócie Obronka albo Defenzorka.
-
2013/09/30 16:20:44
@mw.61, "Obrońców" - wtedy miałbyś drugą Konotopę w postaci ulicy Obrońców na Saskiej Kępie :)
-
2013/09/30 16:32:25
Upss.
Aleja Trzech Wieszczów.
-
2013/09/30 17:27:18
"Ewentualnie z deszczu pod rynnę, bo niedługo podadzą datę kanonizacji JP2."

Juz podali. Beda go kanonizowac razem z Janem XXIII. Szkoda ze nie dodali jeszcze Benedykta XVI, byloby wtedy "The Good, the Bad and the Ugly".
-
2013/09/30 23:59:01
Nie jestem jakimś faszystą językowym, ale czemu wszyscy mówią o "ringu"? "Pierścień" by chyba pasował?

Nibelungów of kors.
-
2013/10/01 00:03:36
@sheik "A dla Krakusów i Ślązaków z kolei raczej z Wiedniem i co nam pan zrobi."

Miałem napisać, że przecież Ring to takie aleje w samiuśkim centrum przecież.


Ring to psz każda ulica, która idzie w kółko albo chociaż w podkówkę, choćby to była osiedlowa uliczka na jakimś zadupiu.

Wielkie tam mecyje...
-
2013/10/01 00:05:37
Coś jak Starówka, bo z tego co wiem, to ta nazwa powinna być przypisana tylko warszawskiemu Staremu Miastu. Przynajmniej tak dość impulsywnie wytłumaczył mi kiedyś jeden Warszawiak.
Starówka jest tylko jedna. Howgh !!!


Pfff. Warszawiak. Zapytaj o Starówkę w Krakowie, to Ci wytłumaczą :-)
-
2013/10/01 11:04:09
Korekta obywatelska. Périphérique.
-
2013/10/02 17:35:38
Pozwolę sobie, nieco of-top, zaprezentować arcyciekawą anegdotę drogową. Dni temu kilka, wiozłem kolegę z Ukrainy przez plac bitwy, zwany również remontem DK1 we Włocławku. Wołodia rozejrzał się i westchnął: "Mądrze budujecie, powoli, z jakością". Na moje zdziwienie, wyjaśnił, że Ukraina zdążyła z wszystkimi drogami na EURO 2012. Tyle, ze większość z nich rozpadła się wiosną 2013.
-
2013/10/02 23:37:02
@ remiez:

Parę pytań się nasuwa... Raz, czy nie jest tak, że u sąsiada trawa zawsze wydaje się bardziej zielona; dwa, czy Włodek to nie typ taki, jaki u nas reprezentują chłopcy z PiS-u - "nic nie budujom", "budujom, ale za drogo, w USA to za tyle co my pół kilometra autostrady, to oni 1.000 mil po 10 pasów w każdą stronę, a robią to w 2 tygodnie", "ledwo zbudowali, a już remontujom, bo co zbudujom, to się zaraz rozpada"; trzy, że przecież i u nas bywają drogi rozwiązujące wiele problemów i w znakomitym standardzie, a bywają takie, że po 2 latach wyglądają, jakby długotrwałego remontu tam nigdy nie było.
-
2013/10/03 08:18:20
Naoczne doświadczenia sprzed kilku tygodni z Hałyczyny: drogi "na Euro" (jechaliśmy wylotówkami z Lwowa w stronę Przemyśla i Użgorodu) są ok. Za to jakość innych dróg jest po prostu dramatyczna, gorsza niż za naszego poprzedniego pobytu w Karpatach Ukraińskich dziesięć lat temu.