|
Ekskursje w dyskursie
Blog > Komentarze do wpisu
Problem rozdmuchany przez media
Jak wiedzą o tym bywalcy bloga, nie znoszę błędnej interpretacji danych statystycznych. Osoba rzucająca liczbami, które nie uzasadniają jej tezy, obraża nie tylko Prawdę, ale także szlachetną sztukę racjonalnego wnioskowania. wtorek, 21 lutego 2012, wo
TrackBack
Komentarze
2012/02/21 23:50:38
@wo
"jak bardzo nieprawdziwe są zapewnienia wierzących o tym, że wiara czyni ludzi lepszymi" Za każdym razem, kiedy ksiądz cytuje statystyki na temat pedofilii mam wrażenie, że chce powiedzieć coś w stylu "Przez ileśset lat wmawiamy ludziom, że przemawiamy w imieniu boga a tu nagle bezczelnie chcą, żebyśmy spełniali wyższe standardy niż reszta społeczeństwa" 2012/02/22 00:14:28
@wo
> Zakładając, że nie ma różnicy między księżmi a resztą populacji, wyjdzie nam podobny ułamek. Ale jest różnica i kler należy raczej porównywać z nauczycielami albo trenerami drużyn młodzieżowych. "to tak naprawdę kolejny przykład na to, jak bardzo nieprawdziwe są zapewnienia wierzących o tym, że wiara czyni ludzi lepszymi" Akurat wygląda na to, że czyni, a przynajmniej ludzie religijni mają skłonność do bycia "lepszymi" np.: "Perrin (2000) tested the relationship between religiosity and cheating behaviour among 150 undergraduate students. In the experiment, subjects were asked to check their grades in an ostensibly wrongly-graded class test. Only 32% reported back honestly, 52% falsely claimed their tests were correctly graded, and 16% claimed they were owed a point. Four out of seven measures of religiosity were significant and positively related to honesty" To i wiele więcej podobnych można znaleźć w www.nottingham.ac.uk/cedex/documents/papers/2011-07.pdf [dodatkowe ostrzeżenie przed PDF-em] 2012/02/22 00:37:03
@tymczasowekontonagazecie
Ale jest różnica i kler należy raczej porównywać z nauczycielami albo trenerami drużyn młodzieżowych. Ale to nie są goście, których zawodem jest mówienie jak ludziom jak żyć w cnocie i unikać grzechu. Nie twierdzą też, że zasady piłki nożnej ułożył Pan Bóg, a z tabliczką mnożenia zszedł wielki matematyk po konsultacjach z absolutem. Jeśli porównywać, to z pastorami albo innymi mułłami. 2012/02/22 00:40:45
@pan_opticum
"Ale to nie są goście, których zawodem jest mówienie jak ludziom jak żyć w cnocie i unikać grzechu." Prawda, ale mój tok rozumowania był nieco bardziej... praktyczny: to są ludzie z dostępem do dzieciaków. 2012/02/22 00:50:29
No to się trochę rozminęliśmy. Jednakże nie stwierdzono istnienia pedofilskiej międzynarodówki wuefistów z instrukcjami postępowania wobec ofiar.
2012/02/22 01:29:24
tak, kuźwa, bo wuefistów kuratorium oświaty przenosił do innej miejscowości celem umożliwienia dalszego krzywdzenia dzieci..
2012/02/22 09:00:31
@tymczasowy
"Prawda, ale mój tok rozumowania był nieco bardziej... praktyczny: to są ludzie z dostępem do dzieciaków" Wszyscy mają dostęp do dzieciaków, w ujęciu statystycznym nie ma dla dzieci instytucji groźniejszej od rodziny. Zresztą ten ksiądz o tym też wspomina (aczkolwiek nie wiem, jak to ma logicznie pasować do oficjalnego katolickiego ideolo o Rodzinie Jako Podstawie). 2012/02/22 09:44:30
@wo:
Jak to jak, ideolo czyli idea, cel do dążenia, a nie opis każdej zastanej sytuacji. Nie żeby księża nie mylili czasem jednego z drugim. 2012/02/22 09:47:51
@rudy
"Jak to jak, ideolo czyli idea, cel do dążenia, a nie opis każdej zastanej sytuacji. Nie żeby księża nie mylili czasem jednego z drugim." No ale jeśli tym dążeniem jest zachowanie autonomiczności rodziny wobec państwa (jak to ujął koleś, którego stąd wyrzuciłem, "nie będzie mi socjalistyczny urzędas mówił..."), to w świetle wspomnianych statystyk bardzo głupi pomysł. I to smutne, że ksiądz z jednej strony chowa się za tym zasadniczym argumentem statystycznym ("rodziny częściej krzywdzą dzieci niż księża") - a z drugiej propaguje to ideolo. 2012/02/22 09:54:26
@wo:
Cóż można powiedzieć - tłumaczenia w/w księdza są smutne bez żadnego jeżeli i niezależnie od propagowania ideolo. Po prostu jak się ma takie coś na sumieniu, wypada przeprosić, zamknąć się i w celu naprawiania szkód PR pracować więcej i lepiej, a nie narzekać, że media złe. To oczywiste, że media będą bardziej walić w tych, którzy z zawodu są obrońcami moralności (i oczywiste, że będą walić jeszcze bardziej w tych, którzy się nadmiernie tłumaczą). 2012/02/22 10:26:34
@tymczasowekontonagazecie
"Prawda, ale mój tok rozumowania był nieco bardziej... praktyczny: to są ludzie z dostępem do dzieciaków" Księża są członkami hierarchicznej instytucji, która w dużym stopniu odpowiada za ich czyny. Taki wuefista w szkole to jest tak naprawdę prywatny facet, o którym dyrektor szkoły mało wie (bo niby jak - detektywa ma wynająć?). Kościelni przełożeni mają możliwość dość dokładnego sprawdzania swoich podwładnych. Pytanie tylko: czy chcą, czy to w ogóle ich coś obchodzi? I dlaczego nie eliminuje się ludzi, którzy już coś złego zrobili i stanowią potencjalne zagrożenie dla dzieci? 2012/02/22 10:31:22
@sheben
"tak, kuźwa, bo wuefistów kuratorium oświaty przenosił do innej miejscowości celem umożliwienia dalszego krzywdzenia dzieci.." W mojej podstawowce (lata 90-te) wuefista publicznie sie kleil to uczennic z bardziej rozwinietym biustem, i nic mu nikt nie zrobil o to. Kurator nie przenosil, bo nawet tego nie musial robic ;-) 2012/02/22 10:41:01
@ramone
"W mojej podstawowce (lata 90-te) wuefista publicznie sie kleil to uczennic z bardziej rozwinietym biustem, i nic mu nikt nie zrobil o to. " No to penis z Ciebie a nie kolega, skoro nic z tym nie zrobiłeś. 2012/02/22 11:05:26
@wo
"No to penis z Ciebie a nie kolega, skoro nic z tym nie zrobiłeś." Maly bylem. 2012/02/22 11:07:36
@ramone
"Maly bylem." ...powiedzieć wychowawczyni, powiedzieć rodzicom, żeby poruszyli temat na zebraniu, itd. 2012/02/22 11:46:10
@wo
"powiedzieć wychowawczyni, powiedzieć rodzicom, żeby poruszyli temat na zebraniu" No bez jaj, skąd dziecko miało wiedzieć, że tak w ogóle można. 2012/02/22 11:55:47
@wo
Ty byles duzy, a ile lat trwalo zanim sie zebrales na zalozenie zwiazku zawodowego w Agorze? :P 2012/02/22 12:04:50
@ramone
"Ty byles duzy, a ile lat trwalo zanim sie zebrales na zalozenie zwiazku zawodowego w Agorze? :P" Ja zawsze byłem za, to była kwestia znalezienia 9 innych chętnych. 2012/02/22 12:41:23
Szanowni Państwo! Piszę do Państwa jako zaniepokojona matka nastolatka, który znajduje się pod silnym wpływem treści ateistyczno-lewicowych publikowanych na niniejszej stronie www. Mój niepokój wzbudził fakt, że od czasu lektury niniejszego bloga w kolorach satanistycznych (głęboka czerń) mój syn zaczął sabotować przygotowania do Bierzmowania w swojej Parafii, zaczął wyśmiewać autorytet naszego Kościoła i naszą Tradycję. Powołuje się na argumenty ze strony www wobloks.pl "Ekscesje w dyskusji", zadając Księdzu Proboszczowi oraz Siostrze Katechetce pytania godzące w dobro Kościoła. Zaniepokojona tą sytuację proszę bardzo właścicieli tej strony www o zablokowanie dostępu do niej osób niepełnoletnich, najbardziej narażonych na propagandę lewicowo-ateistyczną. Wiara jest dla nas bardzo ważna, proszę to uszanować.
Zaniepokojona matka. 2012/02/22 13:19:57
@wo
"Ja się uśmiechnąlem :-)" No cóż, widocznie rzecz gustu. Zawsze wydawało mi się, że dobry trolling powinien być (niemal) nieodróżnialny od, nazwijmy to, materiału źródłowego na który jest styranizowany. Możliwe, że za mało prawicowych głupotek w życiu przeczytałem, ale to jednak wydawało mi się za mocno naciągane. 2012/02/22 13:26:02
Aby uwiarygodnić notkę trolla, wypadałoby posłużyć się większą ilością wykrzykników (Tu jest POLSKA!!!!!!), określeniami typu "wypadało by", oraz nieco prawicowej ortografii -na przykład znaki po spacjach . Byłoby bardziej wiarygodnie. Oczywiście nie wypada nie wspomnieć o ulicy Czerskiej, i Maleszce, ale to już dla zawodowców.
2012/02/22 13:27:27
Księża są członkami hierarchicznej instytucji, która w dużym stopniu odpowiada za ich czyny. Taki wuefista w szkole to jest tak naprawdę prywatny facet, o którym dyrektor szkoły mało wie (bo niby jak - detektywa ma wynająć?). Kościelni przełożeni mają możliwość dość dokładnego sprawdzania swoich podwładnych. Pytanie tylko: czy chcą, czy to w ogóle ich coś obchodzi? I dlaczego nie eliminuje się ludzi, którzy już coś złego zrobili i stanowią potencjalne zagrożenie dla dzieci?
Inne religie też tak mają. Nie tylko te największe. Np. u świadków Jehowy w wewnętrznych postępowaniach dyscyplinarnych obowiązuje zasada dwóch świadków (przy czym osoby spoza się nie liczą). No i weź tu znajdź dwóch świadków molestowania. Aha, głos małoletniego jako jeszcze nieochrzczonego (a więc nie w pełni członka wspólnoty) też liczy się słabo o ile w ogóle. Do tego oczywiście absolutnie żadnego nakazu zgłoszenia sprawy prokuraturze czy policji. Tak było jeszcze do niedawna. W jakiejś części Australii, gdzie osoby pracujące z dziećmi mają obowiązek rejestrowania się na policji i przechodzenia audytów, starsi śJ odmówili poddania się tym procedurom. Oczywiście oni też mają teraz falę ujawniania skandali (jednak nawet relatywnie mniejszą, bo w ich totalitarnej strukturze prawie nie ma poziomego przepływu informacji pomiędzy zborami), też bulą miliony na ugody (spryciarze wolą nie dopuszczać do procesów) i też wyprzedają nieruchomości, nawet te najsłynniejsze w Brooklynie. 2012/02/22 13:33:27
@b.a.c.h.
"Inne religie też tak mają. Nie tylko te największe." Zgoda zgoda, proszę nie traktować mojego stanowiska jako wymierzonego przeciwko jakiejś religii w szczególności. Inspiracją był akurat ten a nie inny wywiad, ale taki sam niesmak budziłyby we mnie podobne wypowiedzi przedstawiciela innej religii. 2012/02/22 13:36:24
@stalowyszczur
oraz nieco prawicowej ortografii -na przykład znaki po spacjach . Interpunkcja to nie ortografia. HIBT? @misiael1 Też tak do niedawna myślałem, ale obawiam się, że mamy anachroniczne podejście. Trzymając się Twoich kryteriów, wchodzisz na P24 i widzisz 50/50 trolli i autentyki, w dodatku wiele właśnie mocno naciągane. Tymczasem to są wszystko autentyki. Ale obecny troll był rzeczywiście naprawdę słaby. 2012/02/22 13:47:10
@fernando_llort
No tak, gdybym był politykiem, to stwierdziłbym że właśnie mylenie interpunkcji z ortografią też jest elementem trolizmu. Na szczęście uczciwie zarabiam na chleb (ale mnie kusi żeby napisać "chlebuś" :-)), i zgodnie z dzisiejszym zwyczajem sypię głowę popiołem i krzyczę "o ja durna istota, a z matury to piątkę miałem". 2012/02/22 13:47:19
@wo
Ja bardzo przepraszam, że tak offtopicznie wyskoczę z konopi, ale strasznie mnie ciekawi, czy Gospodarz grał już najnowszego Deus Eksa i, jeżeli tak, to jak znajduje tę grę - jako godną następczynie doskonałej jedynki, szarganie dobrego imienia legendy cz może coś pośrodku? 2012/02/22 14:41:49
W tych wszystkich wyjaśnieniach i oświadczeniach o dobrej woli prawie zawsze brakuje informacji o tym kiedy kard. Law wróci do Stanów Zjednoczonych i stawi się przez amerykańskim wymiarem sprawiedliwości. Czy dziennikarze maja zakaz zadawania takich pytań?
2012/02/22 15:28:16
No przecież to pytanie pada i właśnie na nie ksiądz reaguje kontratakiem o Polańskim.
2012/02/22 15:40:34
@maria_ba
"Ekscesje w dyskusji" Ha ha, fajne, ale zupełnie niewiarygodne. @notka Czytałem sporo takich rzeczy jak ten wywiad, gdy śledziłem jak się rozwijały skandale w Irlandii. Moje ogóle wrażenie jest takie, że oni mają to głęboko w czterech literach. Dopiero jak się ich brutalnie przyciśnie i zaczną na tym tracić wymierne procenty i zera na kontach, coś robią, choć przeważnie pozorują, że robią. A u nas? Kto ich zmusi, no serio kto? 2012/02/22 15:48:34
@bantus
" A u nas? Kto ich zmusi, no serio kto?" W Irlandii też się wydawali nie do ruszenia - a proszę, jakie cuda potrafi zdziałać klasyczna, autostradowo-internetowa modernizacja kraju. 2012/02/22 16:58:17
r.maszkowski
W tych wszystkich wyjaśnieniach i oświadczeniach o dobrej woli prawie zawsze brakuje informacji o tym kiedy kard. Law wróci do Stanów Zjednoczonych i stawi się przez amerykańskim wymiarem sprawiedliwości. Czy dziennikarze maja zakaz zadawania takich pytań? wo No przecież to pytanie pada i właśnie na nie ksiądz reaguje kontratakiem o Polańskim. Problem, że to pytanie pada do niewłaściwej osoby - małego szarego żuczka. Na takie pytanie powinien odpowiadać B16 albo co najmniej jego rzecznik prasowy. W naszych warunkach - przewodniczący episkopatu lub tak jakoś. 2012/02/22 16:58:18
@wo
"W Irlandii też się wydawali nie do ruszenia - a proszę, jakie cuda potrafi zdziałać klasyczna, autostradowo-internetowa modernizacja kraju." Z tymi autostradami to bym nie przesadzał, pokończyli je w sumie dopiero niedawno i sam dobrze wiesz w jakim standardzie. Internetowa modernizacja to już bardziej, ale raczej w sensie niebywałego napływu pieniędzy przez ostatnie dwadzieścia lat. Z rozmów z Irlandczykami wynika jednak, że największy wpływ na upadek kościoła miało właśnie kolejne ujawnianie pedofilskich skandali i oburzające reakcje kościoła na te skandale. Tu się naprawde działy niebywałe rzeczy, to nie byli pojedynczy biskupi rozdający majtki z napisem ROMA tylko bardziej rzeczywistość z tego starego skeczu Louisa CK: www.youtube.com/watch?v=VABSoHYQr6k 2012/02/22 17:05:16
@notka
Ano też mi wszystko opadło, jak poczytałem o tych ułamkach procentów i o "przecież sam byłem ministrantem i nikt mi ręki za majty nie wkładał, więc w ogóle o co cho". Z tym, że w takich razach włącza mi się jeszcze dodatkowy delikatny absmak na medium, w którym to wszystko czytam - wypadające momentami jak jakiś dziwaczny dodatek do "Gościa Niedzielnego", z pp. Wielowieyską i Kolendą-Zaleską jako ministrantkami i nieszczęsnym Krzysztofem Vargą jako token atheist, ale taki wcale nie antyklerykalny, broń go Panie Boże. 2012/02/22 17:21:31
@wo
"W Irlandii też się wydawali nie do ruszenia - a proszę, jakie cuda potrafi zdziałać klasyczna, autostradowo-internetowa modernizacja kraju." Pod wpływem twojej notki obejrzałem sobie ostatnio LOTR (extended). I jak klikałem swój poprzedni post przypomniała mi się ta scena: but my lord there is no such force. 2012/02/22 17:40:35
@pohjois
"Problem, że to pytanie pada do niewłaściwej osoby - małego szarego żuczka. Na takie pytanie powinien odpowiadać B16 albo co najmniej jego rzecznik prasowy. W naszych warunkach - przewodniczący episkopatu lub tak jakoś. " Ale tak zawsze jest z ludźmi Kościoła. Albo udzielają odpowiedzi wymijających (i wtedy ich się uważa za otwartych ludzi dialogu), albo monologują do potakujacego dziennikarza. Jeden to kościół otwocki a drugi to kościół falenicki, ale zawsze mi się zajączkują. @zer00 "Z tym, że w takich razach włącza mi się jeszcze dodatkowy delikatny absmak na medium, w którym to wszystko czytam" Ja z kolei autentycznie lubię ten pluralizm i już czuję za nim nostalgię, bo to na pewno też umrze razem z #upadekprasypapierowej. To fajnie, że obok tekstu "jest Bóg" może stać tekst "Boga nie ma". Podoba mi się to jako zwolennikowi radykalnego pluralizmu. 2012/02/22 17:55:33
@pan_opticum
"Jeśli porównywać, to z pastorami albo innymi mułłami." No to porównuj np z rabinami www.nypost.com/p/news/local/brooklyn/orthodox_sex_abuse_scandal_Vzaqd3TbKtikUv0h6b3clI Tylko że takie porównywanie niewiele da, bo biorąc pod uwagę chociażby możliwość zadośćuczynienia ze strony pastorów albo mułłów, będziesz miał skrzywiony obraz. Działających w znacznie mniej scentralizowanych organizacjach niż księża, taki mułła albo pastor jest dużo mniej "atrakcyjny procesowo" dla powoda, który może dać sobie spokój jak Samantha Geimer. 2012/02/22 18:05:52
@wo
No na moje to taki pluralizm jak niezapomniane "both kinds of music: Country and Western" z Blues Brothers albo i ten Otwock z Falenicą o których wspominasz - "Boga niby nie ma, ale krzyż na sali sejmowej oczywiście ma być". Ale każdemu co jego, nie upieram się, co najwyżej głosuję mikropłatnościówką. (Biskup 0,03% wpadł mi pod oko akurat w ramach darmowej rozbiegówki na kindla). 2012/02/22 18:25:40
>Ale jest różnica i kler należy raczej porównywać z nauczycielami albo trenerami drużyn młodzieżowych<
W tym pdfie poniżej jest wszystko ujęte, na stronie ok. 215. John Jay Report jest dokumentem przygotowanym na zlecenie Episkopatu w Stanach, więc wiarygodność całkiem wysoka. W raporcie znajduje się dużo ciekawych informacji i statystyk, polecam. www.usccb.org/issues-and-action/child-and-youth-protection/upload/The-Nature-and-Scope-of-Sexual-Abuse-of-Minors-by-Catholic-Priests-and-Deacons-in-the-United-States-1950-2002.pdf 2012/02/23 01:05:23
@ramone
Co do wfisty, którego nikt nie tykał - to KK nadal ma więcej za uszami. Zmowa milczenia to syf, ale chyba jeszcze gorsze jest wprost instruowanie podwładnych o tym, żeby nie donosić policji, ukrywać itp. B16 (jak jeszcze nie był B16) takie rzeczy sam robił, co więcej na piśmie. 2012/02/23 01:10:51
Ale się zagapiłem. Rzeczywiście pytanie o Law jest, i to na początku. Odpowiedź oczywiście wykrętna, jak o Murzynach, co ich biją.
2012/02/23 17:21:24
"Według ostatniego raportu Kongresu USA 0,03 proc., a zatem trzy na dziesięć tysięcy przypadków pedofilii, dotyczy struktur kościelnych"
No to mozna zrobic szybkie obliczenie "back of the envelope". Populacja USA to 312 milionow. Z tego mezczyzni to 151,4 miliony. Wedlug tego samego zrodla osoby w wieku ponizej 20 lat to 27,3% populacji. Przyjmijmy w zaokragleniu, ze ksieza rekrutuja sie sposrod pozostalych 70%, czyli sposrod 0.7*151,4 co daje w przyblizeniu 106 milionow doroslych mezczyzn. Ksiezy katolickich jest 46,5 tysiecy (wedlug Nationmaster). Zatem katoliccy ksieza stanowia okolo 46,5e3/106e6 = 0,044 procenta populacji doroslych mezczyzn (rzadko ale czasem zdarza mi sie pomylic w obliczeniach, jesli ktos zauwazy bede wdzieczny). Tu sie zatrzymam, niech inni komentuja. 2012/02/24 13:57:21
- Co w Polsce grozi za pedofilię?
- Przeniesienie do innej parafii :) Smutne no nie :(? 2012/02/24 22:07:58
Śmiałem się z tej debaty: Williams vs Dawkins która zresztą i tak musi być na dużo niższym poziomie niż z reguły są takie eventy. Teraz jednak wyobraziłem sobie, że papież albo chociaż przewodniczący episkopatu z transmisją na żywo dyskutują o istnieniu Boga z arcybezbożnikiem i jest mi przykro.
2012/02/25 11:51:38
@ savage_sid
"(rzadko ale czasem zdarza mi sie pomylic w obliczeniach, jesli ktos zauwazy bede wdzieczny)" Bardzo proszę: nie tylko mężczyźni mogą być pedofilami. 2012/02/25 13:25:06
@marekkrukowski
"nie tylko mężczyźni mogą być pedofilami" To prawda. Ciekaw jestem jaki procent stanowia kobiety. W USA media maja ucieche jak cos takiego wyjdzie na jaw, np. romans nauczycielki z uczniem. Man bites dog. 2012/02/28 11:34:07
Niestety pedofilia jest tradycją kościała, jest w nim od zawsze. Wystarczy zapoznać sie z XI wiecznym traktatem Piotra Damianiego o sodomi wśród kleru. Wykorzystywanie seksualne dzieci jest podwaliną tej instytucji.
|
|
Dzięki za notkę.
Ale jakoś tak mi się skojarzyło: "Ja wiem, ty wiesz, a świątynia dalej stoi".